Lönesamtal, here it goes!

Ja, just det.  Jag har mer att berätta om gårdagen. Det var ju trots allt en Fullproppadhändelserikdag, men jag behöver ju inte gå in på smådetaljerna. Vi tar det viktiga, hoppar över större delen av förmiddan som innehöll en småstressig morgon, trevlig chaufför, jakt på cv, ickefungerande mail… Klockan 11 hade ja tid hos big boss för lönesamtal. Jag hade inga större förväntningar på att egentligen få förhandla och det fick jag inte heller. Jag är nöjd med lönen jag får.

Han kommenterade att han inte direkt sett så mycket av vad jag gör än och då visade det sig att allt material för webben som jag jobbade med i somras och skickade över för sex veckor sen har han missat inte ens sett. Surt, men inte mycket jag kunde göra åt nu förutom och skicka över det igen.

Det viktiga var att han lyckats övertyga personalavdelningen om att få anställa mig trots att USÖ har anställningsstopp och hur fantastiskt är inte det? Snart har jag jobb på riktigt!

En annan spännande grej vi pratade om var att FSDB efterfrågat mina tjänster som skribent till deras medlemstidning kontakt. Jag skulle få möjlighet att skriva för dem på arbetstid. Det vore förstås väldigt roligt. Problemet är bara att jag ju bara jobbar 25% och det räcker inte så långt. Nu måste jag få undan lite jobb innan jag kan sätta igång med annat. Det löser sig nog.

I natt drömde jag om min chef. Alla på jobbet fick presenter av honom. Jag fick en stor röd låda fulla av pyjamaser. Riktigt härliga goa bomullspyjamaser i fina mönster. Min kollega Jennie fick likadana och vi tjoade och var skitglada. Haha, knasigt värre. Mitt undermedvetna bekräftar att jag har en snäll chef.

Lämna en kommentar